miercuri, 14 august 2013

o lume în culori

-Despre ce mă înveți azi? întrebă Kitt urmărind cu privirea o libelulă care zbura deasupra tufei de gălbenele din apropiere.Azi mă înveți să citesc, ca să fiu și eu deștept, așa ca și tine?
-Eee, replică "domnul profesor" până,la citit mai ai de învățat câteva lucruri. Azi vei învăța culorile.Lumea asta, vezi tu , are o mulțime de culori, care o fac frumoasă.Poate azi nu le vei cunoaște chiar pe toate dar, cele mai importante tot trebuie să le înveți.De exemplu, acum știi și tu că piticul aceasta are tichia albastră.Privește în jur și arată-mi culoarea albastră!
-Gâza asta! strigă Kitt arătând cu o mișcare a botului spre libelulă și, și, și cizmulițele piticului cu greblă!
-Da...
-Cerul! Cerul este foarte albastru și, și, ochelarii lui Cris au sticle albastre!
-Ăia au lentile, nicidecum sticle dar, e binișor, te descurci.Piticul lângă care erai în momentul în care te-am strigat are tichia galbenă.Privește în jurul nostru și arată-mi! Arată-mi culoarea galbenă!
Kitt mai privi odată spre libelula cea grațioasă, parcă așteptând un ajutor din partea ei.Aceasta coborâse acum foarte aproape de pământ, aproape atingând cu aripile gălbenelele .
-Florile! Florile alea de acolo, pe unde zboară gâza sunt galbene, galbene de tot! strigă pisoiul fericit
.-Da, te descurci din ce în ce mai bine.Altceva? Unde mai vezi culoarea galbenă?
Kitt își roti privirea sfredelitoare de jur împrejurul grădinii, o dată și încă o dată și încă o dată, apoi strigă din nou:
-Acolo, acolo, uite acolo, în curtea vecină! De peste gardul vecinilor își ițea capul ingreunat parcă de semințele încă necoapte o Floarea Soarelui maaare, aproaăe cât toate gălbenelele la un loc
-.Floarea aia uriașă e și ea foarte galbenă, și păpădiile, și cana din care Maria bea ceaiul și , și soarele! Ce galben e soarele! Îmi place să învăț despre culori, mai spune-mi!Ronț chițăi mulțumit de elevul său, își drese glasul și continuă:
-Vesta piticului nostru e verde...
-Ca iarba și ca frunzele sări imediat pisoiul .Și tot așa, parcă din joacă, cu ajutorul micuțului profesor, Kitt reuși să găsească în acea zi trandafiri și sandale roșii, garofițe și fundițe roz, tichii și fluturi violet, crenguțe blăniță și tulpini maro, ochi cenușii, portocale portocalii. Universul lui pisicesc căpătase de acum mai multă lumină, mai multă culoare și în adăncul lui, Kitt simțea că nu e departe ziua în care v-a incepe să citească




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog

prin mine timpul se scurge alene sedimentând nisipuri verzi şi galbene albastre se fac delte
la fiecare început de gând
în trupul meu de femeie clepsidră am închis efemerul gustat de celule pe rând
iar clipa ce moare pe inima mea e o pată
cât un grăunte de dor ne-mplinit
dar trupul meu de femeie clepsidrăn-aşteptă
se-ntoarce din vreme furând

Lista mea de bloguri

Persoane interesate

Arhivă blog

Fotografia mea
Dublin, Irlanda, Ireland
Imi place sa fiu eu, uneori obositor de sincera, naiva si cu incredere in oameni.